Axa prioritară: 5 „Promovarea masurilor active de ocupare”
Domeniul major de intervenţie: 5.2 „Promovarea sustenabilitătii pe termen lung a zonelor rurale in ceea ce priveste dezvoltarea resurselor umane si ocuparea fortei de munca”
Titlul proiectului: „Drumuri imbunatatite spre munca prin training profesional al resurselor umane active-DIMITRA”
POSDRU/135/5.2/S/129297
ANUNT
SC Technical Training SRL, in parteneriat cu Primaria Comunei Grumazesti si Techniki Ekpedeftiki SA, implementeaza in perioada 28.03.2014-27.09.2015, proiectul „Drumuri imbunatatite spre munca prin training profesional al resurselor umane active-DIMITRA”, POSDRU/135/5.2/S/129297, finantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.
Grupul tinta al acestui proiect este reprezentat de urmatoarele categorii de persoane: persoane inactive; persoane ocupate in agricultura de subzistenta; someri; someri de lunga durata; someri tineri; manageri din mediul rural; angajati din mediul rural.
Beneficiile pentru persoanele din grupul tinta al proiectului constau in imbunatatirea competentelor personale si profesionale, in dezvoltarea abilitatilor de identificare a unui loc de munca, in sanse mai mari de ocupare a unui loc de munca, in acordarea de subventii si de premii si in participarea la transferul de know-how si bune practice in Grecia. Concret, la sfarsitul proiectului, participantii vor beneficia de un portofoliu continand CV-ul si scrisoarea de prezentare, vor avea cunostintele necesare adaptarii acestora si prezentarii la interviuri de angajare precum si sansa de a se prezenta la un targ al locurilor de munca.
In cadrul proiectului se vor sustine cursuri gratuite pentru membrii grupului tinta. Prin participarea la programele de formare profesionala, persoanele din grupul tinta vor dobandi fie competentele specifice unor calificari de nivel 1 si 2 solicitate atat pe piata locala, cat si pe piata nationala, fie competente antreprenoriale necesare pentru a-si creste sansele de ocupare ca persoana care desfasoara o activitate independenta. Persoanele participante la programele integrate, vor beneficia de subventii (350 lei/luna) pe durata participarii la cursurile de formare profesionala. Totodata o parte din membrii grupului tinta, participanti la programele de instruire, care se vor dovedii activi vor participa GRATUIT la vizite de studiu in statul membru de origine al partenerului (Grecia) lucru ce va contribui la cunoasterea de catre membrii grupului tinta a pietei muncii din statul respectiv, a demersurilor necesare pentru a munci acolo si a criteriilor care trebuiesc indeplinite pentru acest lucru.
Acest proiect poate fi unul foarte important pentru comunitate, deoarece persoanele care vor participa la aceste cursuri vor ramane cu rezultate concrete si utile in incercarea lor de a gasi un loc de munca.
In sensul celor de mai sus, va rugam sa ne sprijiniti in demersul de identificare a potentialilor cursanti si a angajatorilor care isi desfasoara activitatea pe raza localitatii ORLAT.
Mai multe detalii despre beneficiile proiectului se pot obtine de la persoanele de contact: domnul Daniel Cojocaru – manager de caz regiunea Centru – tel.0726.767646 si domnul Daniel Postu - Coordinator local regiunea Centru – tel. 0744.398575.
Va multumim anticipat pentru colaborare si sprijin.
Daniel Postu - Coordinator local regiunea Centru
Prof. Ofelia Matca, Telefon: 0740087780; 0745369686
Se recomandă efectuarea tratamentului fitosanitar nr. I, la cultura de cartof de consum şi pentru sămânţă, împotriva adulţilor GÂNDACULUI din COLORADO – Leptinotarsa decemlineata (gen.I). Tratamentul este curativ - prezenţa în cultură a mai mult de 1 gândac la 4-5 tufe. Pentru combaterea agentului de dăunare, se recomandă utilizarea unui produs de protecţie a plantelor de mai jos:
1. KARATE ZEON 0,2 l/ha sau
2. FURY 10 EC 0,075 l/ha sau
3. CYPERGUARD 25 EC 0,08 l/ha sau
4. LASER 240 EC 0,1 l/ha
Perioada optimă de tratament: Prezenţa gândacilor pe tufă - până la apariţia larvelor.
Alte recomandări:
Cursuri gratuite in cadrul proiectului POSDRU
" Satul meu, afacerea mea", ID: 131046
Cautam 100 participanti la cursuri de calificare de 3 luni pentru:
“BUCATAR, BRUTAR-PATISER, COFETAR SI BRUTAR” si cursuri de Antreprenoriat si TIC in cadrul proiectului POSDRU: " Satul meu, afacerea mea" ID: 131046
“BUCATAR, BRUTAR-PATISER, COFETAR SI BRUTAR” si cursuri de Antreprenoriat si TIC in cadrul proiectului POSDRU: " Satul meu, afacerea mea" ID: 131046
Conditii inscriere:
SOMER, PERSOANA AFLATA IN CAUTAREA UNUI LOC DE MUNCA, PERSOANE OCUPATE IN AGRICULTURA DE SUBZISTENTA (fara venit sau realizeaza venit mai mic decat valoarea indicatorului social de referinta al asigurarilor pentru somaj si stimularii fortei de munca, in vigoare)
SOMER, PERSOANA AFLATA IN CAUTAREA UNUI LOC DE MUNCA, PERSOANE OCUPATE IN AGRICULTURA DE SUBZISTENTA (fara venit sau realizeaza venit mai mic decat valoarea indicatorului social de referinta al asigurarilor pentru somaj si stimularii fortei de munca, in vigoare)
Este nevoie de copie dupa Cartea de Identitate a participantului (scris "conform cu originalul" si viza de flotant daca e cazul), dar numai cu domiciliul in mediu rural.
Cursurile se vor tine in mediu rural incepand cu ianuarie 2015. Se asigura 900 lei/curs (300 lei/luna), transport si masa.
Inscrierea de realizeaza numai pe baza de formular POSDRU pe care il pot furniza. Va rugam sa ne anuntati in cel mai scurt timp posibil, daca exista cerere.
Prof. Ofelia Matca, Telefon: 0740087780; 0745369686
BULETIN DE AVERTIZARE Nr. 19 / 23 aprilie 2014
Se recomandă efectuarea tratamentului fitosanitar (nr. II) la cultura VIŢA DE VIE, împotriva PAIANJENILOR (Panonychus u., Tetranychus u., Eriophies v. ) şi FĂINĂRII (Uncinula necator). Tratamentul este curativ pentru paianjeni şi preventiv pentru boală. Pentru combaterea agenţilor de dăunare menţionaţi, se recomandă folosirea unei variante cu produse de protecţie a plantelor de mai jos:
1. NOVADIM PROGRESS (SINORATOX 400 EC) 0,08 -0, 1% (0,8 – 1,0 l/ha) + THIOVIT JET 80 WG 0,3% (3,0 kg/ha) sau
2. VERTIMEC 1,8% EC 0,08-0,1% (0,8 - 1,0 l/ha) + TOPAS 100 EC 0,025% (0,250 l/ha)
Perioada optimă de tratament: Când lăstarii au 10-15 cm.
BULETIN DE AVERTIZARE Nr. 22 / 23 aprilie 2014
1. KARATE ZEON 0,2 l/ha sau
2. FURY 10 EC 0,075 l/ha sau
3. CYPERGUARD 25 EC 0,08 l/ha sau
4. LASER 240 EC 0,1 l/ha
Perioada optimă de tratament: Prezenţa gândacilor pe tufă - până la apariţia larvelor.
Alte recomandări:
PENTRU COMBATEREA AGENŢILOR DE DĂUNARE MENŢIONAŢI, POT FI UTILIZATE ŞI ALTE VARIANTE CU PRODUSE DE PROTECŢIE A PLANTELOR OMOLOGATE.
Ambalajele din carton provenite de la produse, se vor plia şi depozita, pînă la predarea acestora la distribuitorul de produse. Ambalajele din material plastic se vor clăti obligatoriu, de 3 ori, cu folosirea apei rezultate în rezervorul maşinii de tratat. Ambalajele clătite se depoziteaza în magazii şi se returnează distribui-torului. Citiţi cu atenţie prospectul produselor de protectie a plantelor, înainte de utilizare! Se vor lua măsuri ce se impun pentru protecţia mediului înconjurător. Se vor respecta cu stricteţe normele de lucru cu produse de protecţie a plantelor, cele de securitatea muncii, de protecţia animalelor. Pentru protecţia familiilor de albine, în conformitate cu prevederile legale, respectiv Ordinul comun nr. 45/1991 al Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, 1786/TB/1991 al Ministerului Transporturilor,68/05.02.1992 al Ministerului Mediului, 15b/3404/ 1991 al Departamentului pentru Administraţie Locală şi 127/1991 al Asociaţiei Crescătorilor de Albine din România, privind unele măsuri pentru protecţia familiilor de albine, împotriva intoxicaţiilor cu produse de protecţia plantelor, veţi lua toate măsurile ce vă revin.
23.02.2015
CONFERINŢA TEMATICĂ
PNDR 2014-2020: SPRIJIN
ACORDAT PENTRU DEZVOLTAREA RURALĂ -
PLĂŢI DIRECTE
organizat de
Reţeaua Naţională de Dezvoltare Rurală şi
Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
în perioada 22-23 ianuarie
2015, la Hotel Grand, Târgu Mureş
Seminarul îşi propune abordarea unor subiecte actuale, de
mare interes, atât pentru dezvoltarea rurală în general cât şi pentru noua
perioadă de programare 2014-2020.
Agenda evenimentului şi formularele de înregistrare se
găsesc la adresa www.rndr.ro.
23.02.2015
Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul
Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 „ Investeşte
în
oameni!”
"Economia
sociala = progres social"
POSDRU/173/6.1/S/148124
Fundaţia
Hope and Homes for Children România va derula, în perioada
14 ianuarie 2015 – 31 decembrie 2015, în parteneriat cu: Judeţul Sibiu,
Asociaţia Centrul de Cercetare și
Formare a Universității
de Nord Baia Mare şi Aproximar, Cooperativa de Solidariedade Social, CRL
(Portugalia), proiectul "Economia sociala = progres social" POSDRU/173/6.1/S/148124. Pe
parcursul implementării proiectului se are în vedere creşterea calităţii vieţii
pentru 700 de persoane incluse în grupul ţinţă al proiectului, şi anume:
250 femei in situaţii de risc (risc socio-economic,
venitul net sub 1.000 RON)
100 familii care au mai mult de 2 copii (minim 3 copii în
întreţinere)
100 familii monoparentale (părinte singur care are în
întreţinere minim 1 copil sub 18 ani)
250 persoane de etnie romă
Beneficiile
concrete ale proiectului vor fi următoarele:
Beneficiarilor li se vor oferi servicii de informare, orientare/consiliere
şi mediere cu privire la accesul pe piaţa muncii, precum şi o subvenţie în
valoare de 50 RON
Absolvenţii cursurilor de calificare vor beneficia de o
subvenţie în valoare de 430 RON
În judetul Sibiu se vor înfiinţa 2 intreprinderi de
economie socială, acestea vor genera 9 locuri de muncă, din care 7 vor fi
ocupate de persoane vulnerabile
Cursurile
de calificare certificate CNFPA oferite în cadrul proiectului în judeţul Sibiu
sunt următoarele
Competenţe antreprenoriale
Îngrijire persoane vârstnice la domiciliu
Îngrijire bolnavi la domiciliu
Confecţioner
Brutar
Persoane de contact:
Lisan Delia,
Asistent manager responsabil masuri active ocupare
Telefon:
0269.217733, interior 128, email: delia.lisan@cjsibiu.ro
Preda Ioana,
Expert recrutare grup ţintă
Telefon:
0269.217733, interior 128, email: ioana.preda@cjsibiu.ro
09 aprilie 2015
INFORMARE
PRIVIND DEPUNEREA CERERILOR UNICE DE PLATA
CAMPANIA 2015
Agenţia
de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) informează că a început Campania de primire a cererilor unice de
plată pentru anul 2015.
Facem precizarea că în
urma solicitărilor adresate Comisiei Europene de mai multe state membre,
comisarul european Phil Hogan a propus posibilitatea prelungirii termenului
final de depunere a cererilor unice de plată, până la data de 15 iunie 2015,
fără penalizări.
Beneficiarii plăţilor sunt fermierii activi persoane fizice şi/sau persoane juridice care
desfășoară o activitate agricolă în calitate de utilizatori legali ai
suprafețelor de teren agricol și/sau deținători legali de animale, potrivit
legislației în vigoare.
În cazul concesionării/închirierii
unei suprafețe de pajiști de către o asociație de crescători de animale,
beneficiarii plăților sunt membrii asociației care asigură încărcătura cu
animale pentru suprafața concesionată/închiriată, iar dovada utilizării legale
a acestor suprafețe de pajiști de către fiecare membru al asociației o
constituie copia de pe contractul de concesionare/închiriere și centralizatorul care
cuprinde acordul, datele de identificare şi numărul de animale pe fiecare
membru al asociaţiei
Arendatorul,
concedentul, locatorul şi/sau comodantul nu beneficiază de plăţi pentru
terenul/animalele arendat(e), concesionat(e) închiriat(e) și/sau împrumutate
spre folosință.
Precizăm
că sunt eligibile la plată
exploataţiile cu suprafaţa de cel puţin un hectar, formate din parcele agricole
cu suprafaţa de cel puţin 0,3 hectare. În cazul viilor, livezilor, culturilor
de hamei, pepinierelor pomicole, pepinierelor viticole sau al arbuştilor
fructiferi, suprafaţa minimă a parcelei trebuie să fie de cel puţin 0,1 hectare și/sau, după caz, să dețină un număr minim de animale. În cazul serelor și
solariilor, suprafața minimă a exploatației trebuie să fie de de 0,3 ha, iar
suprafața minimă a parcelelor de 0,1 ha.
La depunerea cererii unice de plată fermierul trebuie
să prezinte toate documentele necesare care dovedesc utilizarea legală a
terenului agricol, inclusiv a terenurilor care conțin zone de interes ecologic,
precum și a animalelor. Facem precizarea că aceste documente trebuie să fie încheiate înaintea depunerii cererii
unice de plată și trebuie să fie valabile cel puțin până la data de 1 decembrie
a anului de cerere.
Începând cu anul de cerere 2015 documentele
care fac dovada utilizării legale a terenului și care se prezintă la APIA , în conformitate cu
prevederile art. 8 alin. (1) lit. n) din ordonanță, sunt cele privind:
a)
exploatația în care se desfășoară activitatea agricolă: adeverința se
completează conform modelului-cadru prevăzut în Anexa nr. 1 și este însoțită de
o copie conform cu originalul a filelor în care sunt înscrise datele din cap.
II.b, cap. III și cap. XVa din registrul
agricol 2015 – 2019, conform modelului-cadru prevăzut în Anexa 1, și
b)
terenul agricol aflat la dispoziția fermierului: copii conform cu originalul
ale titlului de proprietate sau ale altor acte doveditoare ale dreptului de
proprietate asupra terenului sau ale altor documente, prevăzute de Legea nr.
287/2009 privind Codul Civil, republicată, cu modificările ulterioare, denumit
în continuare noul Cod Civil, cum ar fi: contractul de arendare, contractul de
concesiune, contractul de asociere în participaţiune, contractul de închiriere,
contractul de comodat, precum și contractul de concesiune/arendă încheiat cu
Agenția Domeniilor Statului, denumită în continuare ADS, după caz. În cazul în care fermierul
utilizează teren aflat la dispoziția sa sub alte forme decât cele prevăzute
anterior, prezintă la APIA
adeverința prevăzută la lit. a) eliberată de primăria pe raza căreia este
situat terenul în cauză, această categorie de teren fiind înscrisă la cap. III,
rândul 08 “sub alte forme”. În cazul în care fermierul persoană fizică nu
deține titlul de proprietate, poate prezenta în locul acestuia adeverinţa
eliberată de primăria pe raza căreia este situat terenul în cauză, în conformitate
cu datele înscrise în registrul agricol prevăzută la lit. a) și o declarație pe
propria răspundere a fermierului, din care să reiasă motivul privind lipsa
titlului de proprietate. Declarația pe
proprie răspundere se dă în fața secretarului unității administrativ
teritoriale sau în fața notarului public. Persoanele care au domiciliul în
străinătate și care depun cererea unică de plată prin intermediul unui împuternicit
dau declarația pe proprie răspundere la
misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României și
c)
identificarea fără echivoc a parcelelor agricole utilizate: tabel centralizator
care va cuprinde numărul curent, suprafața (ha), actul de identificare a
suprafeței, blocul fizic, parcela declarată în cererea unică de plată din blocul
fizic și cultura, întocmit și semnat de către fermier.
d) prin
derogare de la lit. a), pentru anul de cerere 2015, exploatația în care se
desfășoară activitatea agricolă: adeverinţa eliberată de primăria pe raza
căreia este situat terenul în cauză, în conformitate cu datele privind terenul
agricol utilizat înscrise în Registrul agricol 2014, conform modelului-cadru
prevăzut în Anexa nr. 1, însoțită de o copie conform cu originalul a filelor în
care sunt înscrise datele din cap. II.b,
cap. III.Dar daca datele difera fata de 2014,fermierul trebuie sa
prezinte pana in 15.06.2015 documentele actualizate cf Registrului din 2015.
De
asemenea, solicitantul trebuie să respecte normele de ecocondiționalitate,
care cuprind Bunele Condiţii Agricole şi de Mediu (GAEC) şi Cerinţele Legale în
Materie de Gestionare (SMR), pe
toată suprafaţa fermei.
Schemele
de plată/măsurile de sprijin/ajutor sunt următoarele:
1. Schema de plată unică pe suprafaţă (SAPS);
2. Plata redistributivă;
3. Plata pentru practici agricole benefice pentru climă și
mediu;
4. Plata pentru tinerii fermieri;
5. Plata pentru micii fermieri;
6. Ajutoare naționale tranzitorii (ANT):
·
ANT 1 - culturi în teren arabil;
·
ANT 2 - in pentru fibră;
·
ANT 3 - cânepă pentru fibră;
·
ANT 4 - tutun;
·
ANT 5 - hamei;
·
ANT 6 - sfeclă de zahăr;
·
ANTZ 7 - bovine-lapte;
·
ANTZ 8 - bovine-carne;
·
ANTZ 9 - ovine/caprine.
7. Sprijinul cuplat pentru:
7.1.
Soia;
7.2.
Lucernă;
7.3.
Mazăre boabe pentru industrializare;
7.4.
Fasole boabe pentru industrializare;
7.5.
Cânepă pentru ulei şi fibră;
7.6.
Orez;
7.7.
Sămânţă de cartof;
7.8.
Hamei;
7.9.
Sfeclă
de zahăr;
7.10.
Tomate pentru industrializare cultivate în câmp;
7.11.
Castraveți pentru industrializare cultivaţi în câmp;
7.12.
Legume cultivate în sere;
7.13.
Legume cultivate în solarii;
7.14.
Prune destinate industrializării pentru obținerea de produse
alimentare nonalcoolice;
7.15.
Mere destinate industrializării pentru obținerea de produse
alimentare nonalcoolice;
7.16.
Cireșe și vișine destinate industrializării pentru obținerea
de produse alimentare nonalcoolice;
7.17.
Caise şi zarzăre destinate industrializării pentru obținerea
de produse alimentare nonalcoolice;
7.18.
Cartofi timpurii, semitimpurii şi de vară;
7.19.
Ovine;
7.20.
Caprine;
7.21.
Taurine din rase de carne şi metişii acestora;
7.22.
Vaci de lapte;
7.23.
Bivolițe de lapte;
7.24.
Viermi de matase.
8.
Măsura 13 – ,,Plăţi pentru zone care se confruntă cu constrângeri naturale
sau alte constrângeri specifice”:
-
Submăsura 13.1: „Plăţi
compensatorii în zona montană”;
-
Submăsura 13.2: „Plăţi
compensatorii pentru zone care se confruntă cu constrângeri naturale semnificative”;
- Submăsura 13.3: ,,Plăţi compensatorii pentru zone care se confruntă cu
constrângeri specifice”.
9.
Măsura 10 - ,,Agro-mediu şi climă”:
Ø
Pachetul
1 (P1) - Pajişti cu înaltă valoare naturală;
Ø
Pachetul
2 (P2) - Practici agricole tradiţionale;
Ø
Pachetul
3 (P3) - Pajişti importante pentru păsări;
Ø
Pachetul
4 (P4) - Culturi verzi;
Ø
Pachetul 5 (P5) - Adaptarea
la efectele schimbărilor climatice;
Ø
Pachetul
6 (P6) - Pajiști importante pentru fluturi;
Ø
Pachetul
7 (P7) - Terenuri arabile importante ca zone de hrănire pentru gâsca cu gât
roşu;
Ø
Pachetul 8 (P8) - Creşterea
animalelor de fermă din rase locale în pericol de abandon.
10. Măsura 11 – Agricultura ecologică:
- Submăsura 11.1: Sprijin pentru
conversia la metodele de agricultură ecologică;
- Submăsura 11.2: Sprijin pentru
menţinerea practicilor de agricultură ecologică.
11.
În
ce privește angajamentele Măsurii
214-PNDR 2007-2013, aflate în
desfăşurare în campania 2015, fermierii
pot accesa clauza de revizuire, în scopul adaptării acestor angajamente la noul
cadru juridic, până la termenul limită de depunere a cererilor unice de plată.
In acest sens, fermierii semnează un document adiţional la angajamentul iniţial
(Declaraţie privind adapatarea/neadaptarea angajamentelor) prin care:
·
închid angajamentele în cazul neacceptării cerinţelor din noul
cadru juridic;
·
acceptă să continue angajamentele cu respectarea cerinţelor din
cadrul juridic aferent noii perioade de programare 2014-2020 pe perioada rămasă
până la finalizarea celor 5 ani din angajamentul anterior.
Măsura 214 - Plăţi de Agro-mediu*:
Ø
Pachetul
1 (P1) - Pajişti cu înaltă valoare naturală;
Ø
Pachetul
2 (P2) - Practici agricole tradiţionale;
Ø
Pachetul
3 (P3) - Pajişti importante pentru păsări;
Ø
Pachetul
4 (P4) - Culturi verzi;
Ø
Pachetul
5 (P5) - Agricultura ecologică;
Ø
Pachetul
6 (P6) - Pajiști importante pentru fluturi(Maculinea sp.);
Ø
Pachetul
7 (P7) - Terenuri arabile importante ca zone de hrănire pentru gâsca cu gât
roşu(Branta Ruficollis).
Un element important şi
în Campania 2015
este aplicaţia IPA Online, prin
intermediul căreia fermierii deja
înregistraţi la APIA în campanile precedente, şi care intenţionează să solicite
sprijin pe suprafaţă în anul 2015, prin
acces la internet, pot să completeze
electronic cererea unică de plată.
Fermierii care nu au mai depus cereri de plată în anii trecuți,
trebuie mai întâi să se înregistreze la APIA
în Registrul Unic de Identificare și apoi pot depune cerere unică de plată prin
intermediul aplicației IPA online.
Aplicația IPA Online pune la dispoziția fermierilor
rezultatele controalelor pe teren din anii anteriori, avertizări privind
calitatea digitizării parcelelor agricole și avertizări privind respectarea
anumitor cerințe de ecocondiționalitate. Totodată, aplicația IPAOnline
informează fermierul dacă parcelele digitizate sunt situate în zone eligibile
pentru plăţile compensatorii pentru
măsurile de dezvoltare rurală.
Schemele/măsurile
de sprijin pe suprafaţă sunt finanţate din Fondul European de Garantare
Agricolă (FEGA), din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FEADR)
şi din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării
Rurale (MADR).
SERVICIUL
RELAŢII CU PUBLICUL ŞI COMUNICARE
INFORMAȚII SUPLIMENTARE:
Fermierul care în anul anterior de plată a beneficiat
de plăți directe care nu au depășit cuantumul de 5000 euro și care desfășoară
cel puțin o activitate agricolă minimă în cadrul exploatației sale, este fermier activ și poate beneficia de
plăți directe.
Pentru
a dovedi calitatea de fermier activ, fermierii persoane fizice care în anul anterior de plată au beneficiat de plăți directe care depășesc
cuantumul de 5000 euro se pot înregistra la Oficiul Național al Registrului
Comerțului ca persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale, sau
întreprinderi familiale potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 44/2008 sau ca persoane juridice, care desfășoară o activitate
agricolă.
Fermierii persoane
fizice care în anul anterior de plată au beneficiat de plăți
directe care depășesc cuantumul de 5000 euro și care nu se înregistrează la
Oficiul Național al Registrului Comerțului, trebuie să furnizeze documente din
care să rezulte îndeplinirea uneia dintre următoarele condiții:
a) cuantumul anual
total al plăților directe reprezintă cel puțin 5% din veniturile sale totale
obținute din activități neagricole în ultimul an fiscal pentru care sunt
disponibile astfel de dovezi verificabile;
b) veniturile totale
obținute în cadrul exploatației din activități agricole reprezintă cel puțin o
treime din veniturile totale obținute în ultimul an fiscal pentru care sunt
disponibile dovezi verificabile.
NORMELE DE
ECOCONDIȚIONALITATE
Domeniul: Mediu,
schimbări climatice, bunele condiţii agricole ale terenurilor
Apă
SMR
1 - Protecţia apelor împotriva poluării
cu nitraţi proveniţi din surse agricole;
GAEC
1 - Crearea/menţinerea benzilor tampon (fâşiilor de protecţie) în vecinătatea
apelor de suprafaţă;
GAEC
2 - Respectarea procedurii de autorizare, în cazul utilizării apei pentru
irigaţii în agricultură;
GAEC
3 - Protecţia apelor subterane împotriva poluării.
Sol şi
stoc de carbon
GAEC 4 - Acoperirea
minimă a solului;
GAEC
5 - Gestionarea minimă a terenului care să reflecte condiţiile locale specifice
pentru limitarea eroziunii;
GAEC
6 - Menţinerea nivelului de materie organică din sol, inclusiv interdicţia de a
incendia miriştile arabile.
Biodiversitate
SMR 2 - Conservarea păsărilor sălbatice;
SMR
3 - Conservarea habitatelor naturale şi a speciilor de faună şi floră sălbatică;
Peisaj, nivelul minim de
întreţinere
GAEC
7 - Păstrarea elementelor de peisaj, incluzând arborii izolaţi şi terasele
existente pe terenul agricol, luând măsuri adecvate pentru a preveni instalarea
vegetaţiei nedorite şi asigurarea unui nivel minim de întreţinere a terenului
agricol.
Domeniul:
Sănătate publică, sănătatea animalelor şi sănătatea plantelor
Siguranţa
alimentară
SMR
4 - Principii şi cerinţe generale ale legislaţiei alimentare şi proceduri în
domeniul siguranţei produselor alimentare;
SMR 5 –
Interzicerea utilizării anumitor substanţe cu efect hormonal sau tireostatic şi
a substanţelor betaagoniste în creşterea animalelor.
Identificarea şi
înregistrarea animalelor**
SMR
6 – Identificarea şi înregistrarea suinelor;
SMR
7 – Identificarea şi înregistrarea bovinelor;
SMR 8 –
Identificarea şi înregistrarea animalelor din speciile ovină şi caprină.
Bolile
animalelor
SMR 9 –
Prevenirea, controlul şi eradicarea anumitor forme de encefalopatii spongiforme
transmisibile (EST).
Produse de
protecţie a plantelor
SMR
10 – Introducerea pe piaţă a produselor de protecţie a plantelor.
Domeniul:
Bunăstarea animalelor
Bunăstarea
animalelor
SMR
11 - Norme minime privind protecţia viţeilor;
SMR 12 -
Norme minime de protecţie a porcinelor;
SMR 13 -
Protecţia animalelor de fermă.
30.07.2015
Informare acordare autorizatii temporare - produse de protectie a plantelor- pentru combaterea daunatorilor Phyllotreta spp. Phylloides spp.
In conformitate cu prevederile art. 53 al Regulamentului (CE) nr. 1107/2009 privind introducerea pe piata a produselor de protectie a plantelor si de abrogare a Directivelor 79/117/CEE §i 91/414/CEE ale Consiliului, la solicitarea Asociatiilor de Producatori Agricoli si a Asociatiei Producatorilor de Seminte, Romania a notificat Comisia Europeana privind plasarea pe piata pentru o perioada de maxim 96 de zile a urmatoarelor produse: MODESTO 480 FS (s.a. 400g/l Clotianidin + 80g/l Beta-ciflutrin) si NUPRID AL 600 FS (s.a. 600g/l Imidacloprid), pentru combaterea daunatorilor de sol Phyllotreta spp. si Phylloides spp., la cultura de rapita insamantata in toamna anului 2015, furnizand informatii detaliate privind situatia de urgenta.
In baza notificarii s-a eliberat o autorizatie temporara de 96 de zile pentru fiecare dintre cele doua produse mentionate anterior care expira la data de 30 octombrie 2015. Comercializarea si utilizarea acestor produse pe teritoriul Romaniei se va face cu respectarea prevederilor legislatiei in vigoare privind comercializarea si utilizarea produselor de protectie a plantelor. In vederea reducerii riscului asociat utilizarii produselor de protectie a plantelor, se vor aplica cu strictete urmatoarele masuri:
1. Samanta tratata de rapita se va utiliza numai in zonele si pe suprafetele cu infestare foarte puternica a daunatorilor de sol Phyllotreta spp. si Phylloides spp.;
2. Companiile vor comercializa produsele numai agentilor economici care fac dovada ca tratamentul va fi efectuat numai cu instalatii profesionale, cu personal calificat;
3. Operatorii economici care detin statii si masini de tratat seminte trebuie sa detina autorizatie de mediu si un contract de prestari servicii cu un operator economic pentru neutralizarea ambalajelor si a deseurilor chimice rezultate in urma utilizarii produselor de protectie a plantelor la tratarea semintelor;
4. Companiile vor tine o evidenta stricta a cantitatilor de produs comercializat/agent economic, pe care o vor comunica saptamanal Ministerului Agriculturii §i Dezvoltarii Rurale - Autoritatea Nationala Fitosanitara, in vederea evitarii crearii de stocuri de produs/samanta tratata dupa expirarea perioadei de 96 zile;
5. Etichetarea ambalajului semintelor tratate se va face conform prevederilor art. 49(4) al Regulamentului (CE)nr. 1107/2009;
6. Insamantarea se va efectua cu semanatori dotate cu echipamente adecvate care sa asigure un inalt grad de incorporare in sol si o reducere la minimum a pierderilor si emisiilor de praf, respectand buna practica agricola;
7. In vederea asigurarii protectiei familiilor de albine impotriva intoxicatiilor cu produse de protectie a plantelor, se vor aplica toate masurile ce se impun conform legislatiei in vigoare, de catre toti agentii economici care detin instalatii de tratare a semintei, de catre cei care depoziteaza si manipuleaza samanta tratata si de catre fermierii care seamana seminte tratate cu produse de protectie a plantelor;
8. FERMIERII AU OBLIGATIA de a marca zonele insamantate cu samanta tratata cu placute de avertizare;
9. ESTE INTERISA - crearea de stocuri de produs/samanta tratata dupa data de 30 octombrie 2015.
7.10.2015
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu