ANUNTURI / CURSURI / BULETINE DE AVERTIZARE / INFORMARI

Axa prioritară: 5 „Promovarea masurilor active de ocupare”
Domeniul major de intervenţie: 5.2 „Promovarea sustenabilitătii pe termen lung a zonelor rurale in ceea ce priveste dezvoltarea resurselor umane si ocuparea fortei de munca”
Titlul proiectului: „Drumuri imbunatatite spre munca prin training profesional al resurselor umane active-DIMITRA”
POSDRU/135/5.2/S/129297

ANUNT

SC Technical Training SRL, in parteneriat cu Primaria Comunei Grumazesti si Techniki Ekpedeftiki SA, implementeaza in perioada 28.03.2014-27.09.2015, proiectul „Drumuri imbunatatite spre munca prin training profesional al resurselor umane active-DIMITRA”POSDRU/135/5.2/S/129297, finantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.

Grupul tinta al acestui proiect este reprezentat de urmatoarele categorii de persoane: persoane inactive; persoane ocupate in agricultura de subzistenta; someri; someri de lunga durata; someri tineri; manageri din mediul rural; angajati din mediul rural.

Beneficiile pentru persoanele din grupul tinta al proiectului constau in imbunatatirea competentelor personale si profesionale, in dezvoltarea abilitatilor de identificare a unui loc de munca, in sanse mai mari de ocupare a unui loc de munca, in acordarea de subventii si de premii si in participarea la transferul de know-how si bune practice in Grecia.  Concret, la sfarsitul proiectului, participantii vor beneficia de un portofoliu continand CV-ul si scrisoarea de prezentare, vor avea cunostintele necesare adaptarii acestora si prezentarii la interviuri de angajare precum si sansa de a se prezenta la un targ al locurilor de munca.

In cadrul proiectului se vor sustine cursuri gratuite pentru membrii grupului tinta. Prin participarea la programele de formare profesionala, persoanele din grupul tinta vor dobandi fie competentele specifice unor calificari de nivel 1 si 2 solicitate atat pe piata locala, cat si pe piata nationala, fie competente antreprenoriale necesare pentru a-si creste sansele de ocupare ca persoana care desfasoara o activitate independenta. Persoanele participante la programele integrate, vor beneficia de subventii (350 lei/luna) pe durata participarii la cursurile de formare profesionala.  Totodata o parte din membrii grupului tinta, participanti la programele de instruire, care se vor dovedii activi vor participa GRATUIT la vizite de studiu in statul membru de origine al partenerului (Grecia) lucru ce va contribui la cunoasterea de catre membrii grupului tinta a pietei muncii din statul respectiv, a demersurilor necesare pentru a munci acolo si a criteriilor care trebuiesc indeplinite pentru acest lucru.

Acest proiect poate fi unul foarte important pentru comunitate, deoarece persoanele care vor participa la aceste cursuri vor ramane cu rezultate concrete si utile in incercarea lor de a gasi un loc de munca. 

In sensul celor de mai sus, va rugam sa ne sprijiniti in demersul de identificare a potentialilor cursanti si a angajatorilor care isi desfasoara activitatea pe raza localitatii ORLAT.

Mai multe detalii despre beneficiile proiectului se pot obtine de la persoanele de contact: domnul Daniel Cojocaru – manager de caz regiunea Centru – tel.0726.767646 si domnul Daniel Postu - Coordinator local regiunea Centru – tel. 0744.398575.

Va multumim anticipat pentru colaborare si sprijin.

Daniel Postu - Coordinator local regiunea Centru 






Cursuri gratuite in cadrul proiectului POSDRU
 " Satul meu, afacerea mea", ID: 131046



               Cautam 100 participanti la cursuri de calificare de 3 luni pentru:
“BUCATAR, BRUTAR-PATISER, COFETAR SI BRUTAR” si cursuri de Antreprenoriat si TIC in cadrul proiectului POSDRU:
 " Satul meu, afacerea mea" ID: 131046
Conditii inscriere:
SOMER, PERSOANA AFLATA IN CAUTAREA UNUI LOC DE MUNCA, PERSOANE OCUPATE IN AGRICULTURA DE SUBZISTENTA (fara venit  sau realizeaza venit mai mic decat valoarea indicatorului social de referinta al asigurarilor pentru somaj si stimularii fortei de munca, in vigoare)
             Este nevoie de copie dupa Cartea de Identitate a participantului (scris "conform cu originalul" si viza de flotant daca e cazul), dar numai cu domiciliul in mediu rural.
             Cursurile se vor tine in mediu rural incepand cu ianuarie 2015. Se asigura 900 lei/curs (300 lei/luna), transport si masa.
            Inscrierea de realizeaza numai pe baza de formular POSDRU pe care il pot furniza. Va rugam sa ne anuntati in cel mai scurt timp posibil, daca exista cerere.

                      Prof. Ofelia Matca, 
Telefon: 0740087780; 0745369686


BULETIN DE AVERTIZARE Nr. 19 / 23 aprilie 2014


        Se recomandă efectuarea tratamentului fitosanitar (nr. II) la cultura VIŢA DE VIE, împotriva PAIANJENILOR (Panonychus u., Tetranychus u., Eriophies v. ) şi FĂINĂRII (Uncinula necator). Tratamentul este curativ pentru paianjeni şi preventiv pentru boală. Pentru combaterea agenţilor de dăunare menţionaţi, se recomandă folosirea unei variante cu produse de protecţie a plantelor de mai jos:
1. NOVADIM PROGRESS (SINORATOX 400 EC) 0,08 -0, 1% (0,8 – 1,0 l/ha) + THIOVIT JET 80 WG 0,3% (3,0 kg/ha) sau
2. VERTIMEC 1,8% EC 0,08-0,1% (0,8 - 1,0 l/ha) + TOPAS 100 EC 0,025% (0,250 l/ha)
Perioada optimă de tratament: Când lăstarii au 10-15 cm.


BULETIN DE AVERTIZARE Nr. 22 / 23 aprilie 2014


        Se recomandă efectuarea tratamentului fitosanitar nr. I, la cultura de cartof de consum şi pentru sămânţă, împotriva adulţilor GÂNDACULUI din COLORADO – Leptinotarsa decemlineata (gen.I). Tratamentul este curativ - prezenţa în cultură a mai mult de 1 gândac la 4-5 tufe. Pentru combaterea agentului de dăunare, se recomandă utilizarea unui produs de protecţie a plantelor de mai jos:
1. KARATE ZEON 0,2 l/ha sau
2. FURY 10 EC 0,075 l/ha sau
3. CYPERGUARD 25 EC 0,08 l/ha sau
4. LASER 240 EC 0,1 l/ha
Perioada optimă de tratament: Prezenţa gândacilor pe tufă - până la apariţia larvelor.



              Alte recomandări:
             PENTRU COMBATEREA AGENŢILOR DE DĂUNARE MENŢIONAŢI, POT FI UTILIZATE ŞI ALTE VARIANTE CU PRODUSE DE PROTECŢIE A PLANTELOR OMOLOGATE.
         Ambalajele din carton provenite de la produse, se vor plia şi depozita, pînă la predarea acestora la distribuitorul de produse. Ambalajele din material plastic se vor clăti obligatoriu, de 3 ori, cu folosirea apei rezultate în rezervorul maşinii de tratat. Ambalajele clătite se depoziteaza în magazii şi se returnează distribui-torului. Citiţi cu atenţie prospectul produselor de protectie a plantelor, înainte de utilizare! Se vor lua măsuri ce se impun pentru protecţia mediului înconjurător. Se vor respecta cu stricteţe normele de lucru cu produse de protecţie a plantelor, cele de securitatea muncii, de protecţia animalelor. Pentru protecţia familiilor de albine, în conformitate cu prevederile legale, respectiv Ordinul comun nr. 45/1991 al Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, 1786/TB/1991 al Ministerului Transporturilor,68/05.02.1992 al Ministerului Mediului, 15b/3404/ 1991 al Departamentului pentru Administraţie Locală şi 127/1991 al Asociaţiei Crescătorilor de Albine din România, privind unele măsuri pentru protecţia familiilor de albine, împotriva intoxicaţiilor cu produse de protecţia plantelor, veţi lua toate măsurile ce vă revin.


CONFERINŢA TEMATICĂ
PNDR 2014-2020: SPRIJIN ACORDAT PENTRU DEZVOLTAREA RURALĂ -
PLĂŢI DIRECTE
organizat de

Reţeaua Naţională de Dezvoltare Rurală şi
Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale

în perioada 22-23 ianuarie 2015, la Hotel Grand, Târgu Mureş


Seminarul îşi propune abordarea unor subiecte actuale, de mare interes, atât pentru dezvoltarea rurală în general cât şi pentru noua perioadă de programare 2014-2020.



Agenda evenimentului şi formularele de înregistrare se găsesc la adresa www.rndr.ro.

                                                                                                         23.02.2015
Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 „ Investeşte în
oameni!”
"Economia sociala = progres social"
POSDRU/173/6.1/S/148124
  
Fundaţia Hope and Homes for Children România va derula, în perioada 14 ianuarie 2015 – 31 decembrie 2015, în parteneriat cu: Judeţul Sibiu, Asociaţia Centrul de Cercetare și Formare a Universității de Nord Baia Mare şi Aproximar, Cooperativa de Solidariedade Social, CRL (Portugalia), proiectul "Economia sociala = progres social" POSDRU/173/6.1/S/148124. Pe parcursul implementării proiectului se are în vedere creşterea calităţii vieţii pentru 700 de persoane incluse în grupul ţinţă al proiectului, şi anume:
*    250 femei in situaţii de risc (risc socio-economic, venitul net sub 1.000 RON)
*    100 familii care au mai mult de 2 copii (minim 3 copii în întreţinere)
*    100 familii monoparentale (părinte singur care are în întreţinere minim 1 copil sub 18 ani)
*    250 persoane de etnie romă

Beneficiile concrete ale proiectului vor fi următoarele:

*    Beneficiarilor li se vor oferi servicii de informare, orientare/consiliere şi mediere cu privire la accesul pe piaţa muncii, precum şi o subvenţie în valoare de 50 RON
*    Absolvenţii cursurilor de calificare vor beneficia de o subvenţie în valoare de 430 RON
*    În judetul Sibiu se vor înfiinţa 2 intreprinderi de economie socială, acestea vor genera 9 locuri de muncă, din care 7 vor fi ocupate de persoane vulnerabile

Cursurile de calificare certificate CNFPA oferite în cadrul proiectului în judeţul Sibiu sunt următoarele
*    Competenţe antreprenoriale
*    Îngrijire persoane vârstnice la domiciliu
*    Îngrijire bolnavi la domiciliu
*    Confecţioner
*    Brutar


Persoane de contact:
Lisan Delia, Asistent manager responsabil masuri active ocupare
Telefon: 0269.217733, interior 128,  email: delia.lisan@cjsibiu.ro
Preda Ioana, Expert recrutare grup ţintă

Telefon: 0269.217733, interior 128, email: ioana.preda@cjsibiu.ro

09 aprilie 2015
INFORMARE 
PRIVIND DEPUNEREA CERERILOR UNICE DE PLATA CAMPANIA 2015

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) informează că a început Campania de primire a cererilor unice de plată pentru anul 2015.
Facem precizarea că în urma solicitărilor adresate Comisiei Europene de mai multe state membre, comisarul european Phil Hogan a propus posibilitatea prelungirii termenului final de depunere a cererilor unice de plată, până la data de 15 iunie 2015, fără penalizări.
Beneficiarii plăţilor sunt fermierii activi persoane fizice şi/sau persoane juridice care desfășoară o activitate agricolă în calitate de utilizatori legali ai suprafețelor de teren agricol și/sau deținători legali de animale, potrivit legislației în vigoare.
În cazul concesionării/închirierii unei suprafețe de pajiști de către o asociație de crescători de animale, beneficiarii plăților sunt membrii asociației care asigură încărcătura cu animale pentru suprafața concesionată/închiriată, iar dovada utilizării legale a acestor suprafețe de pajiști de către fiecare membru al asociației o constituie copia de pe contractul de concesionare/închiriere și centralizatorul care cuprinde acordul, datele de identificare şi numărul de animale pe fiecare membru al asociaţiei
Arendatorul, concedentul, locatorul şi/sau comodantul nu beneficiază de plăţi pentru terenul/animalele arendat(e), concesionat(e) închiriat(e) și/sau împrumutate spre folosință.
Precizăm că sunt eligibile la plată exploataţiile cu suprafaţa de cel puţin un hectar, formate din parcele agricole cu suprafaţa de cel puţin 0,3 hectare. În cazul viilor, livezilor, culturilor de hamei, pepinierelor pomicole, pepinierelor viticole sau al arbuştilor fructiferi, suprafaţa minimă a parcelei trebuie să fie de cel puţin 0,1 hectare și/sau, după caz, să dețină un număr minim de animale. În cazul serelor și solariilor, suprafața minimă a exploatației trebuie să fie de de 0,3 ha, iar suprafața minimă a parcelelor de 0,1 ha.
La depunerea cererii unice de plată fermierul trebuie să prezinte toate documentele necesare care dovedesc utilizarea legală a terenului agricol, inclusiv a terenurilor care conțin zone de interes ecologic, precum și a animalelor. Facem precizarea că aceste documente trebuie să fie încheiate înaintea depunerii cererii unice de plată și trebuie să fie valabile cel puțin până la data de 1 decembrie a anului de cerere.
 Începând cu anul de cerere 2015 documentele care fac dovada utilizării legale a terenului și care se prezintă la APIA, în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (1) lit. n) din ordonanță, sunt cele privind:
a) exploatația în care se desfășoară activitatea agricolă: adeverința se completează conform modelului-cadru prevăzut în Anexa nr. 1 și este însoțită de o copie conform cu originalul a filelor în care sunt înscrise datele din cap. II.b,  cap. III și cap. XVa din registrul agricol 2015 – 2019, conform modelului-cadru prevăzut în Anexa 1, și
b) terenul agricol aflat la dispoziția fermierului: copii conform cu originalul ale titlului de proprietate sau ale altor acte doveditoare ale dreptului de proprietate asupra terenului sau ale altor documente, prevăzute de Legea nr. 287/2009 privind Codul Civil, republicată, cu modificările ulterioare, denumit în continuare noul Cod Civil, cum ar fi: contractul de arendare, contractul de concesiune, contractul de asociere în participaţiune, contractul de închiriere, contractul de comodat, precum și contractul de concesiune/arendă încheiat cu Agenția Domeniilor Statului, denumită în continuare ADS,  după caz. În cazul în care fermierul utilizează teren aflat la dispoziția sa sub alte forme decât cele prevăzute anterior, prezintă la APIA adeverința prevăzută la lit. a) eliberată de primăria pe raza căreia este situat terenul în cauză, această categorie de teren fiind înscrisă la cap. III, rândul 08 “sub alte forme”. În cazul în care fermierul persoană fizică nu deține titlul de proprietate, poate prezenta în locul acestuia adeverinţa eliberată de primăria pe raza căreia este situat terenul în cauză, în conformitate cu datele înscrise în registrul agricol prevăzută la lit. a) și o declarație pe propria răspundere a fermierului, din care să reiasă motivul privind lipsa titlului de proprietate. Declarația  pe proprie răspundere se dă în fața secretarului unității administrativ teritoriale sau în fața notarului public. Persoanele care au domiciliul în străinătate și care depun cererea unică de plată prin intermediul unui împuternicit dau declarația  pe proprie răspundere la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României și
c) identificarea fără echivoc a parcelelor agricole utilizate: tabel centralizator care va cuprinde numărul curent, suprafața (ha), actul de identificare a suprafeței, blocul fizic, parcela declarată în cererea unică de plată din blocul fizic și cultura, întocmit și semnat de către fermier.
d) prin derogare de la lit. a), pentru anul de cerere 2015, exploatația în care se desfășoară activitatea agricolă: adeverinţa eliberată de primăria pe raza căreia este situat terenul în cauză, în conformitate cu datele privind terenul agricol utilizat înscrise în Registrul agricol 2014, conform modelului-cadru prevăzut în Anexa nr. 1, însoțită de o copie conform cu originalul a filelor în care sunt înscrise datele din cap. II.b,  cap. III.Dar daca datele difera fata de 2014,fermierul trebuie sa prezinte pana in 15.06.2015 documentele actualizate cf Registrului din 2015.

De asemenea, solicitantul trebuie să respecte normele de ecocondiționalitate, care cuprind Bunele Condiţii Agricole şi de Mediu (GAEC) şi Cerinţele Legale în Materie de Gestionare (SMR), pe toată suprafaţa fermei.
Schemele de plată/măsurile de sprijin/ajutor sunt următoarele:
1.   Schema de plată unică pe suprafaţă (SAPS);
2.   Plata redistributivă;
3.   Plata pentru practici agricole benefice pentru climă și mediu;
4.   Plata pentru tinerii fermieri;
5.   Plata pentru micii fermieri;
6.   Ajutoare naționale tranzitorii (ANT):
·        ANT 1 - culturi în teren arabil;
·        ANT 2 - in pentru fibră;
·        ANT 3 - cânepă pentru fibră;
·        ANT 4 - tutun;
·        ANT 5 - hamei;
·        ANT 6 - sfeclă de zahăr;
·        ANTZ 7 - bovine-lapte;
·        ANTZ 8 - bovine-carne;
·        ANTZ 9 - ovine/caprine.
7.   Sprijinul cuplat pentru:
7.1.            Soia;
7.2.            Lucernă;
7.3.            Mazăre boabe pentru industrializare;
7.4.            Fasole boabe pentru industrializare;
7.5.            Cânepă pentru ulei şi fibră;
7.6.            Orez;
7.7.            Sămânţă de cartof;
7.8.            Hamei;
7.9.            Sfeclă de zahăr;
7.10.        Tomate pentru industrializare cultivate în câmp;
7.11.        Castraveți pentru industrializare cultivaţi în câmp;
7.12.        Legume cultivate în sere;
7.13.        Legume cultivate în solarii;
7.14.        Prune destinate industrializării pentru obținerea de produse alimentare nonalcoolice;
7.15.        Mere destinate industrializării pentru obținerea de produse alimentare nonalcoolice;
7.16.        Cireșe și vișine destinate industrializării pentru obținerea de produse alimentare nonalcoolice;
7.17.        Caise şi zarzăre destinate industrializării pentru obținerea de produse alimentare nonalcoolice;
7.18.        Cartofi timpurii, semitimpurii şi de vară;
7.19.        Ovine;
7.20.        Caprine;
7.21.        Taurine din rase de carne şi metişii acestora;
7.22.        Vaci de lapte;
7.23.        Bivolițe de lapte;
7.24.        Viermi de matase.
8.   Măsura 13 – ,,Plăţi pentru zone care se confruntă cu constrângeri naturale sau alte constrângeri specifice”:
-      Submăsura 13.1: „Plăţi compensatorii în zona montană”;
-      Submăsura 13.2: „Plăţi compensatorii pentru zone care se confruntă cu constrângeri naturale semnificative”;
-      Submăsura 13.3: ,,Plăţi compensatorii pentru zone care se confruntă cu constrângeri specifice”.
9.   Măsura 10 - ,,Agro-mediu şi climă”:
Ø      Pachetul 1 (P1) - Pajişti cu înaltă valoare naturală;
Ø      Pachetul 2 (P2) - Practici agricole tradiţionale;
Ø      Pachetul 3 (P3) - Pajişti importante pentru păsări;
Ø      Pachetul 4 (P4) - Culturi verzi;
Ø      Pachetul 5 (P5) - Adaptarea la efectele schimbărilor climatice;
Ø      Pachetul 6 (P6) - Pajiști importante pentru fluturi;
Ø      Pachetul 7 (P7) - Terenuri arabile importante ca zone de hrănire pentru gâsca cu gât roşu;
Ø      Pachetul 8 (P8) - Creşterea animalelor de fermă din rase locale în pericol de abandon.

10.  Măsura 11 – Agricultura ecologică:
- Submăsura 11.1: Sprijin pentru conversia la metodele de agricultură ecologică;
- Submăsura 11.2: Sprijin pentru menţinerea practicilor de agricultură ecologică.

11.           În ce privește angajamentele Măsurii 214-PNDR 2007-2013, aflate în desfăşurare în campania 2015, fermierii pot accesa clauza de revizuire, în scopul adaptării acestor angajamente la noul cadru juridic, până la termenul limită de depunere a cererilor unice de plată. In acest sens, fermierii semnează un document adiţional la angajamentul iniţial (Declaraţie privind adapatarea/neadaptarea angajamentelor) prin care:
·        închid angajamentele în cazul neacceptării cerinţelor din noul cadru juridic;
·        acceptă să continue angajamentele cu respectarea cerinţelor din cadrul juridic aferent noii perioade de programare 2014-2020 pe perioada rămasă până la finalizarea celor 5 ani din angajamentul anterior.

             Măsura 214 - Plăţi de Agro-mediu*:
Ø               Pachetul 1 (P1) - Pajişti cu înaltă valoare naturală;
Ø               Pachetul 2 (P2) - Practici agricole tradiţionale;
Ø               Pachetul 3 (P3) - Pajişti importante pentru păsări;
Ø               Pachetul 4 (P4) - Culturi verzi;
Ø               Pachetul 5 (P5) - Agricultura ecologică;
Ø               Pachetul 6 (P6) - Pajiști importante pentru fluturi(Maculinea sp.);
Ø               Pachetul 7 (P7) - Terenuri arabile importante ca zone de hrănire pentru gâsca cu gât roşu(Branta Ruficollis).
Un element important şi în Campania 2015 este aplicaţia IPA Online, prin intermediul căreia fermierii deja înregistraţi la APIA în campanile precedente, şi care intenţionează să solicite sprijin pe suprafaţă în anul 2015, prin acces la internet, pot să completeze electronic cererea unică de plată.
Fermierii care nu au mai depus cereri de plată în anii trecuți, trebuie mai întâi să se înregistreze la APIA în Registrul Unic de Identificare și apoi pot depune cerere unică de plată prin intermediul aplicației IPA online.
Aplicația IPA Online pune la dispoziția fermierilor rezultatele controalelor pe teren din anii anteriori, avertizări privind calitatea digitizării parcelelor agricole și avertizări privind respectarea anumitor cerințe de ecocondiționalitate. Totodată, aplicația IPAOnline informează fermierul dacă parcelele digitizate sunt situate în zone eligibile pentru plăţile compensatorii pentru măsurile de dezvoltare rurală.   
Schemele/măsurile de sprijin pe suprafaţă sunt finanţate din Fondul European de Garantare Agricolă (FEGA), din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FEADR) şi din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR).

SERVICIUL RELAŢII CU PUBLICUL ŞI COMUNICARE

INFORMAȚII SUPLIMENTARE:
Fermierul care în anul anterior de plată a beneficiat de plăți directe care nu au depășit cuantumul de 5000 euro și care desfășoară cel puțin o activitate agricolă minimă în cadrul exploatației sale,  este fermier activ și poate beneficia de plăți directe.
Pentru a dovedi calitatea de fermier activ, fermierii persoane fizice care în anul anterior de plată au beneficiat de plăți directe care depășesc cuantumul de 5000 euro se pot înregistra la Oficiul Național al Registrului Comerțului ca persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale, sau întreprinderi familiale potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 sau ca persoane juridice, care desfășoară o activitate agricolă.
 Fermierii persoane fizice care în anul anterior de plată au beneficiat de plăți directe care depășesc cuantumul de 5000 euro și care nu se înregistrează la Oficiul Național al Registrului Comerțului, trebuie să furnizeze documente din care să rezulte îndeplinirea uneia dintre următoarele condiții:
a) cuantumul anual total al plăților directe reprezintă cel puțin 5% din veniturile sale totale obținute din activități neagricole în ultimul an fiscal pentru care sunt disponibile astfel de dovezi verificabile;
b) veniturile totale obținute în cadrul exploatației din activități agricole reprezintă cel puțin o treime din veniturile totale obținute în ultimul an fiscal pentru care sunt disponibile dovezi verificabile.

NORMELE DE ECOCONDIȚIONALITATE
Domeniul: Mediu, schimbări climatice, bunele condiţii agricole ale terenurilor
    Apă
SMR 1   - Protecţia apelor împotriva poluării cu nitraţi proveniţi din surse agricole;
GAEC 1 - Crearea/menţinerea benzilor tampon (fâşiilor de protecţie) în vecinătatea apelor de suprafaţă;
GAEC 2 - Respectarea procedurii de autorizare, în cazul utilizării apei pentru irigaţii în agricultură;
GAEC 3 - Protecţia apelor subterane împotriva poluării.

Sol şi stoc de carbon
GAEC 4 - Acoperirea minimă a solului;
GAEC 5 - Gestionarea minimă a terenului care să reflecte condiţiile locale specifice pentru limitarea eroziunii;
GAEC 6 - Menţinerea nivelului de materie organică din sol, inclusiv interdicţia de a incendia miriştile arabile.

Biodiversitate
SMR 2 - Conservarea păsărilor sălbatice;
SMR 3 - Conservarea habitatelor naturale şi a speciilor de faună şi floră sălbatică;

Peisaj, nivelul minim de întreţinere
GAEC 7 - Păstrarea elementelor de peisaj, incluzând arborii izolaţi şi terasele existente pe terenul agricol, luând măsuri adecvate pentru a preveni instalarea vegetaţiei nedorite şi asigurarea unui nivel minim de întreţinere a terenului agricol.

Domeniul: Sănătate publică, sănătatea animalelor şi sănătatea plantelor
Siguranţa alimentară
SMR 4 - Principii şi cerinţe generale ale legislaţiei alimentare şi proceduri în domeniul siguranţei produselor alimentare;
SMR 5 – Interzicerea utilizării anumitor substanţe cu efect hormonal sau tireostatic şi a substanţelor betaagoniste în creşterea animalelor.
Identificarea şi înregistrarea animalelor**
SMR 6 – Identificarea şi înregistrarea suinelor;
SMR 7 – Identificarea şi înregistrarea bovinelor;                                         
SMR 8 – Identificarea şi înregistrarea animalelor din speciile ovină şi caprină.
Bolile animalelor
SMR 9 – Prevenirea, controlul şi eradicarea anumitor forme de encefalopatii spongiforme transmisibile (EST).
Produse de protecţie a plantelor
SMR 10 – Introducerea pe piaţă a produselor de protecţie a plantelor.

Domeniul: Bunăstarea animalelor
Bunăstarea animalelor
SMR 11 - Norme minime privind protecţia viţeilor;
SMR 12 - Norme minime de protecţie a porcinelor;

SMR 13 - Protecţia animalelor de fermă.




30.07.2015

      Informare acordare autorizatii temporare - produse de protectie a plantelor- pentru combaterea daunatorilor Phyllotreta spp. Phylloides spp.

           In conformitate cu prevederile art. 53 al Regulamentului (CE) nr. 1107/2009 privind introducerea pe piata a produselor de protectie a plantelor si de abrogare a Directivelor 79/117/CEE §i 91/414/CEE ale Consiliului, la solicitarea Asociatiilor de Producatori Agricoli si a Asociatiei Producatorilor de Seminte, Romania a notificat Comisia Europeana privind plasarea pe piata pentru o perioada de maxim 96 de zile a urmatoarelor produse: MODESTO 480 FS (s.a. 400g/l Clotianidin + 80g/l Beta-ciflutrin) si NUPRID AL 600 FS (s.a. 600g/l Imidacloprid), pentru combaterea daunatorilor de sol Phyllotreta spp. si Phylloides spp., la cultura de rapita insamantata in toamna anului 2015, furnizand informatii detaliate privind situatia de urgenta.
          In baza notificarii s-a eliberat o autorizatie temporara de 96 de zile pentru fiecare dintre cele doua produse mentionate anterior care expira la data de 30 octombrie 2015. Comercializarea si utilizarea acestor produse pe teritoriul Romaniei se va face cu respectarea prevederilor legislatiei in vigoare privind comercializarea si utilizarea produselor de protectie a plantelor. In vederea reducerii riscului asociat utilizarii produselor de protectie a plantelor, se vor aplica cu strictete urmatoarele masuri:
1. Samanta tratata de rapita se va utiliza numai in zonele si pe suprafetele cu infestare foarte puternica a daunatorilor de sol Phyllotreta spp. si Phylloides spp.;
2. Companiile vor comercializa produsele numai agentilor economici care fac dovada ca tratamentul va fi efectuat numai cu instalatii profesionale, cu personal calificat;
3. Operatorii economici care detin statii si masini de tratat seminte trebuie sa detina autorizatie de mediu si un contract de prestari servicii cu un operator economic pentru neutralizarea ambalajelor si a deseurilor chimice rezultate in urma utilizarii produselor de protectie a plantelor la tratarea semintelor;
4. Companiile vor tine o evidenta stricta a cantitatilor de produs comercializat/agent economic, pe care o vor comunica saptamanal Ministerului Agriculturii §i Dezvoltarii Rurale - Autoritatea Nationala Fitosanitara, in vederea evitarii crearii de stocuri de produs/samanta tratata dupa expirarea perioadei de 96 zile;
5. Etichetarea ambalajului semintelor tratate se va face conform prevederilor art. 49(4) al Regulamentului (CE)nr. 1107/2009;
6. Insamantarea se va efectua cu semanatori dotate cu echipamente adecvate care sa asigure un inalt grad de incorporare in sol si o reducere la minimum a pierderilor si emisiilor de praf, respectand buna practica agricola;
7. In vederea asigurarii protectiei familiilor de albine impotriva intoxicatiilor cu produse de protectie a plantelor, se vor aplica toate masurile ce se impun conform legislatiei in vigoare, de catre toti agentii economici care detin instalatii de tratare a semintei, de catre cei care depoziteaza si manipuleaza samanta tratata si de catre fermierii care seamana seminte tratate cu produse de protectie a plantelor;
8. FERMIERII AU OBLIGATIA de a marca zonele insamantate cu samanta tratata cu placute de avertizare;
9. ESTE INTERISA - crearea de stocuri de produs/samanta tratata dupa data de 30 octombrie 2015.

7.10.2015





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu