02 decembrie 2010

Om pentru om

 

Orlatenii sunt aproape de semenii lor in momente de cumpana

        Nu este primul gest pe care credinciosii din Orlat il fac pentru aproapele lor.. In viata avem multe bucurii si necazuri, dar prin iubire si respect trecem peste toate. Multumim lui D-zeu pentru ca ne-a ferit  de multe nenorociri si catastrofe (inundatii, incendii, grindina, cutremure,etc).
       Ati dat dovada de solidaritate pentru cei ce sufera din cauza catastrofelor naturale. Am fost alaturi de fratii nostri din Valea Ariesului in urma inundatiilor din 2002, cand ne-am deplasat cu masini cu alimente si materiale de constructie. Am fost alaturi de familiile din comuna noastra,care si-au pierdut o parte din gospodarie prin incendiu. I-am ajutat pe toti care au facut apel la noi si in cazuri de boli grave si operatii costisitoare.
       In acest an au venit din nou necazuri peste neamul nostru romanesc prin inundatiile care au afectat in special Moldova si zona Tulcea. Orlatenii nu au ramas indiferenti si au facut un gest foarte frumos raspunzand la apelul preotilor pentru ajutorarea celor necajiti.Am organizat o colecta pentru acest scop caritabil, iar rezultatul a fost foarte bun, in sensul ca s-a adunat o suma frumoasa.  O parte din  suma a fost directionata catre Mitropolia Ardealului pentru a fi repatizati din conturi dupa necesitati.
       Suma de 7500 lei a fost impartita de la om la om. Dar cum? In zilele de 3 si 4 octombrie am plecat cu masina personala in jud. Tulcea, respectiv un sat uitat de lume -Patlageanca- afectat rau de apele Dunarii. Acest sat se afla intre bratul  Chilia (granita cu Ucraina) si Sulina. Apele Dunarii au stat balta timp de 2 luni peste sat pentru ca un dig de aparare a cedat. Totul a fost distrus , animale si vegetatie. Am reusit sa intru in sat cu un tractor pentru a vedea real situatia oamenilor. Am vazut o scoala mare fara copii si o saracie de neimaginat. Se foloseste apa din Dunare fiarta si decantata pentru consum si uz caznic. In sat sunt multi batrani pentru ca tinerii au plecat. Exista 8 copii care sunt nevoiti sa mearga 8 km pentru a ajunge la scoala.  Fiind personal in sat si vazand necazul acelor oameni, m-am hotarat sa merg inapoi cu bacul in Tulcea si sa cumpar obiecte de uz caznic, indispensabile in orice gospodarie. Asadar am achizitionat 6 aragaze cu butelie, ceas si furtun, 4 masini semiautomate de spalat, 1 frigider Arctic si 6 fiere de calcat noi si cu garantie.Am prezentat in sedinta de Consiliu Parohial chitantele si facturile care atesta acest gest. A fost destul de obositor din cauza distantei de 1100 km, traversarea Dunarii la Braila cu bacul si apoi a bratului Sulina de 2 ori tot cu bacul, dar multumirea mea sufleteasca a intrecut oboseala, frigul si vantul.
       In numele credinciosilor din satul Patlageanca  va multumesc pentru gestul si sacrificiul pe care l-ati facut fiecare si consilierilor parohiali care au  facut posibil acest lucru prin timpul si bunavointa lor. In viata aceasta sunt multe lucruri pe care le judecam, dar putine pe care le gandim bine. D-zeu va sa rasplateasca cu sanate si sa va daruiasca din mila Lui cea bogata tot ce va doriti!
                       Pr. Iconom Stavrofor Radu BOT, paroh Orlat.



P.S.: Amintesc aici, în completarea articolului preotului Bot, faptul că ajutoare pentru cei afectaţi de inundaţii au mai fost strânse şi în anul 2008 şi direcţionate către locuitorii comunei Rădăuţi-Prut, judeţul Botoşani.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu